روش خوشنویسی | برندسازی و مدیریت برند
ایده ها و مفاهیم فلسفه ابن عربی الهام بخش بسیاری از بازاریابان و کارشناسان برندسازی شده است تا برندهایی را ایجاد کنند که صرفا محصول یا خدمت نیستند، بلکه معنا و هدف عمیق تری را منتقل می کنند.

فهرست

روش خوشنویسی

یک حقیقت واقعی

اولین پروژه ام بود. تقریبا وقتی ۱۴ ساله بودم با سوال زیر مواجه شدم.

چه جوری بهت اعتماد کنم که به حرفایی که زدی عمل می کنی و نتایجی که گفتی رو ایجاد می کنی؟

هیچ کاری بی نقص نیست.چطور؟ خب میشینی پشت میزت، ابزارت رو آماده می کنی و از اول شروع میکنی.

این کاری که وقتی خوشنویسی رو آغاز کردم یاد گرفتم. استادم آقای اقبال پور بهم یاد داد چجوری خط خودم رو اصلاح کنم و پدرم با پیگیری و سخت تمرین دادن، بهم یاد داد چه جوری ثابت قدم باشم.

یک روز استادم بهم گفت: بدون ابزار خوب آدم به جایی نمیرسه.( هنوز اون لحظه جلوی چشم منه) جنس قلم باید از چوب مرغوبی باشه، نه خیلی سفت و نه خیلی شل. لیقه باید تمیز و بدون پرز باشه. مرکب باید به اندازه کافی رقیق و شفاف باشه .دهانه دوات باید آنقدر گشاد باشه که قلم به راحتی وارد و خارج بشه. قلمتراش باید آنقدر تیز و مستحکم باشه که تیغه اون بتونه با یک ضربه بهترین زاویه رو در نوک قلم ایجاد کنه . کاغذ باید روغنی و کیفیت قابل ملاحظه‌ای داشته باشه تا قلم بتونه به راحتی روی اون حرکت کنه. این روشی که یاد گرفتم استراتژی رو پیدا کنم.

بنابراین هیچ استراتژی درست نیست مگر اینکه اجرا بشه .

و هیچ کاری بی عیب و نقص نیست.

بنابراین میشینی پشت میزت. ابزارت رو آماده می کنی و از اول شروع میکنی .ذهنی که قابل گسترشه هیچ مانعی روی جلوی خودش نمیبینه. ذهنی که میتونه با یک نفر بجنگه و پیروز بشه میتونه با لشکری بالغ بر هزاران نفر نبرد کنه و اونها رو ببره. باید بدونیم که در مسیر استراتژی، با رسیدن به عمق کم، به عمق زیاد دسترسی پیدا می کنیم. در برندسازی ذهن در مرکز تمام امور قرار می گیره. مفهوم برند تمام ارکان سازمان رو راهبری میکنه و مدیر برند وظیفه این رو داره به صورت یکپارچه تمام اجزا را به هم متصل کنه و برای رسیدن به نتایج و اهداف، بهترین روش رو انتخاب کنه این در حالیه که کمترین هزینه به سازمان تحمیل می شه . روش برندسازی مثل روش خیاط میمونه. خیاط قبل از اینکه یاد بگیره چه جوری از نخ و سوزن استفاده کنه ، ابتدا یاد میگیره چه جوری یک الگو رو طراحی کنه و اون رو بُرِش بده. در برندسازی باید اول به صورت شفاف و دقیق بدونیم چه کاری رو میخوایم انجام بدیم؟، مشتری چه کسیه و در کجای بازار می خواهیم حضور داشته باشیم؟ محصول چه ویژگی هایی داره؟ سازمان چه منابعی در اختیار دارد و چقدر زمان داریم تا به اهداف برسیم؟ باید شرایط بازار رو با دقت بررسی کنیم و بیانیه برند رو بفهمیم.

بنابراین هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست میشینی پشت میزت، ابزار تو آماده می کنی و از اول شروع می کنی.
این کاری که وقتی خوشنویسی رو آغاز کردم یاد گرفتم.

ps: حتما فیلم یک دست لباس رو ببینید . ایده این پست از اونجا اومد

شما با عضویت در این خبرنامه از رویداد ها و مقالات مرتبط با کارآفرینی مطلع خواهید شد