راهنمای برندسازی خدمات | برندسازی و مدیریت برند

فهرست

راهنمای برندسازی خدمات

Table of Contents

پیش گفتار

اساساً ، برند تجاری خدمات شامل کلیه فعالیتهای ایجاد برند در بخشهای مختلف خدمات ، صنایع خدمات و شرکتهای خدماتی است [۸]. بری اشاره کرده است که برای کالاهای ملموس ، محصول اصلی برند اصلی است. با این حال ، از نظر خدمات برندشهود ، شرکت اصلی برند اصلی است.

شاید برند شما با ارزش ترین دارایی شرکت خدمات حرفه ای شما باشد. اگر این درست است ، توسعه یک برند قوی تر مهمترین وظیفه شماست (به همین دلیل ما راهنمای ایجاد برند خود را توسعه دادیم). قانع نشده اید؟ در نظر بگیرید که برند خدمات حرفه ای چیست.

برند تجاری شما مشخص شده است

برند خدمات حرفه ای به عنوان شهرت شرکت شما شناخته شده است و در بازار مشهود است. قدرت برند تجاری شما را می توان با شهرت X Visibility سنجید.

یک بعد مهم دیگر از برند تجاری شما نیز وجود دارد: میزان ارتباط آن با مخاطبان مشتری هدف شما. بعداً در مورد آن بیشتر  صحبت خواهیم کرد.

توسعه برند تجاری تعریف شده است

توسعه برند فرآیند ایجاد و تقویت برند تجاری خدمات حرفه ای شما است. همانطور که به شرکت ها در توسعه برند های خود کمک می کنیم ، فرآیند را به سه مرحله تقسیم می کنیم.

فاز اول این است که استراتژی برند تجاری خود را درست و همسو با اهداف کسب و کار خود قرار دهید.

دوم توسعه همه ابزارهایی است که برای ارتباط با برند تجاری به آن نیاز دارید ، مانند لوگو ، برچسب و وب سایت شما.

در نهایت ، مرحله تقویت برند تجاری جدید یا به روز شده شما وجود دارد.

استراتژی توسعه برند شما نحوه انجام این وظایف است. برای سهولت کار ، استراتژی توسعه برند تجاری را به ۱۰ مرحله تقسیم کرده ایم.

استراتژی توسعه برند تجاری ۱۰ مرحله ای

۱. استراتژی تجارت کلی خود را در نظر بگیرید.

یک برند تجاری قوی و متمایز باعث می شود که رشد شرکت شما بسیار آسان تر شود. اما چه نوع بنگاهی را می خواهید؟ آیا قصد رشد ارگانیک دارید؟ استراتژی کلی کسب و کار شما زمینه استراتژی توسعه برند تجاری شما است ، بنابراین این نقطه شروع است. اگر در مورد جایی که می خواهید شرکت خود را ببرید روشن باشید ، برند تجاری شما به شما در رسیدن به آنجا کمک می کند.

۲. مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید “همه” یک اشتباه بسیار بزرگ را مرتکب می شوید. تحقیقات ما به وضوح نشان می دهد که شرکتهای با رشد بالا و سود بالا بر داشتن مشتریان هدف مشخص مشخص متمرکز شده اند. هرچه تمرکز باریک تر باشد ، رشد سریعتر انجام می شود. هرچه مخاطب متنوع تر باشد ، تلاش های بازاریابی شما کم رنگ تر خواهد بود. بنابراین چگونه می توانید بفهمید که گروه مشتری هدف مناسب را انتخاب کرده اید؟ اینجاست که مرحله بعدی وارد می شود.

۳. گروه مشتری هدف خود را تحقیق کنید.

شرکتهایی که تحقیقات سیستماتیک در مورد گروه مشتریان هدف خود انجام می دهند سریعتر رشد می کنند و سود بیشتری نیز دارند (شکل زیر را ببینید). علاوه بر این ، کسانی که مکرراً تحقیق می کنند (حداقل یک بار در چهارم) هنوز سریعتر رشد می کنند.

تحقیقات به شما کمک می کند تا دیدگاه و اولویت های مشتری مورد نظر خود را درک کرده ، نیازهای آنها را پیش بینی کرده و پیام خود را به زبانی که برای آنها طنین انداز است بیان کنید. همچنین به شما می گوید که چگونه آنها نقاط قوت شرکت شما و برند تجاری فعلی شما را مشاهده می کنند. به این ترتیب ، ریسک بازاریابی مرتبط با توسعه برند تجاری را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

۴. موقعیت برند تجاری خود را توسعه دهید.

شما اکنون آماده تعیین موقعیت برند شرکت خود در بازار خدمات حرفه ای هستید (موقعیت بازار نیز برندیده می شود). شرکت شما چه تفاوتی با دیگران دارد و چرا مشتریان بالقوه در بین مخاطبان هدف شما باید همکاری با شما را انتخاب کنند؟

بیانیه موقعیت یابی به طور معمول سه تا پنج جمله است و ماهیت موقعیت یابی برند شما را نشان می دهد. این باید در واقعیت پایه ریزی شود ، زیرا باید به قولی که داده اید عمل کنید. همچنین باید کمی اشتیاق آمیز باشد تا بتوانید برای آن تلاش کنید.

۵. استراتژی پیام رسانی خود را توسعه دهید.

گام بعدی شما یک استراتژی پیام رسانی است که موقعیت برند شما را به پیام هایی برای مخاطبان مختلف هدف شما تبدیل می کند. مخاطبان مورد نظر شما معمولاً شامل مشتریان بالقوه ، کارمندان بالقوه ، منابع ارجاع یا سایر تأثیرگذاران و فرصت های شریک بالقوه هستند ، تا تعدادی از مشکوکین معمول را برند ببرند.

در حالی که موقعیت اصلی برند شما باید برای همه مخاطبان یکسان باشد ، هر مخاطبی به جنبه های مختلف آن علاقه مند خواهد شد. پیامهایی که به هر مخاطب ارسال می شود بر مهم ترین نکات تأکید می کند. هر مخاطبی همچنین نگرانی های خاصی دارد که باید برطرف شود و هر یک به انواع مختلفی از شواهد برای حمایت از پیام های شما نیاز دارند. استراتژی پیام رسانی شما باید تمام این نیازها را برطرف کند. این یک گام مهم در مرتبط ساختن برند شما با مخاطبان هدف است.

۶. برند ، لوگو و تگلاین خود را توسعه دهید.

برای بسیاری از شرکت ها ، تغییر برند مورد نیاز نیست. اما اگر شما یک شرکت جدید هستید ، در حال ادغام هستید یا برندی برای شما مناسب است ، ممکن است تغییر برند مناسب باشد. حتی اگر برند شرکت خود را تغییر ندهید ، ممکن است یک لوگو و علامت جدید برای حمایت بهتر از موقعیت تجاری شما منطقی باشد.

به یاد داشته باشید ، برند ، نشان و برند تجاری شما برند تجاری شما نیست. آنها بخشی از هویت برند تجاری شما هستند ، راه هایی برای برقراری ارتباط یا نماد برند شما. شما باید آن را زندگی کنید تا واقعی شود.

و این اشتباه را نکنید که لوگوی جدید را در داخل نشان دهید تا به اتفاق نظر برسید. برند ، نشان و نشان برای شما مناسب نیست. آنها برای بازار شما هستند و باید در مورد نحوه برقراری ارتباط آنها قضاوت کرد ، نه اینکه چقدر شرکا آنها را دوست دارند.

۷. استراتژی بازاریابی محتوای خود را توسعه دهید.

ما می توانیم این مرحله را “توسعه استراتژی بازاریابی خود” برندگذاری کنیم. اما ما نکردیم در عوض ما به دنبال یک استراتژی بازاریابی محتوا هستیم.

چرا؟ بازاریابی محتوا به ویژه برای شرکت های خدمات حرفه ای در عصر اینترنت مناسب است. این کار همه کارهایی را انجام می دهد که بازاریابی سنتی انجام می دهد اما آنها را به طور مثرتری انجام می دهد. از محتوای آموزشی ارزشمند برای جذب ، پرورش و شایستگی چشم اندازها استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که قدرت برند تجاری شما هم از شهرت و هم از دید قابل توجه برخوردار است. افزایش دید به تنهایی ، بدون تقویت شهرت ، به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل است که تبلیغات سنتی “افزایش آگاهی” یا حمایت های مالی اغلب نتایج ناامیدکننده ای را به همراه دارد. از سوی دیگر ، بازاریابی محتوا هم بصریت و هم شهرت را افزایش می دهد. همچنین این یک راه عالی برای مرتبط کردن برند تجاری شما با مخاطبان هدف است. پرونده بسته شد.

۸. وب سایت خود را توسعه دهید.

وب سایت شما تنها مهمترین ابزار توسعه برند تجاری شما است. این جایی است که همه مخاطبان شما برای یادگیری آنچه انجام می دهید ، چگونه انجام می دهید و مشتریان شما چه کسانی هستند مراجعه می کنند. مشتریان احتمالی به احتمال زیاد شرکت شما را فقط بر اساس وب سایت شما انتخاب نمی کنند. اما اگر سایت شما پیام اشتباهی ارسال کند ، ممکن است شما را رد کنند.

علاوه بر این ، وب سایت شما میزبان محتوای ارزشمند شما خواهد بود. این محتوا کانون تلاش های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) شما می شود تا مشتریان احتمالی ، کارمندان بالقوه و منابع ارجاع شما را بیابند و در مورد شرکت شما اطلاعات کسب کنند. محتوای آنلاین در هر استراتژی توسعه برند تجاری مدرن مرکزی است.

این روزها ، وب سایت های خدمات حرفه ای در دو نوع ارائه می شوند. اولین سایت یک برند تجاری است. چنین سایتی داستان شما را بازگو می کند و می گوید شما کی هستید ، به چه کسانی خدمت می کنید و چه کار می کنید. به طور خلاصه پیام برند شما را منتقل می کند. تنوع دیگر موارد فوق را نیز انجام می دهد و همچنین مشتریان جدید بالقوه را ایجاد و پرورش می دهد. ما اینها را وب سایت های با عملکرد بالا می برندیم.

۹. ابزار بازاریابی خود را بسازید.

گام بعدی در این فرایند ایجاد بقیه ابزار بازاریابی است. این ممکن است شامل “برگه های فروش” یک صفحه ای باشد که خدمات اصلی یا بازارهای اصلی ارائه شده را توصیف می کند. علاوه بر این ، ممکن است یک “عرشه پیچ” مختصر وجود داشته باشد که شرکت یا پیشنهادات کلیدی را مرور می کند و یک بروشور الکترونیکی در مورد شرکت وجود دارد. این قطعات دیگر به ندرت چاپ می شوند.

این ابزار بازاریابی به طور فزاینده ای شامل فیلم ها نیز می شود. موضوعات رایج ویدئویی شامل مرور کلی ، مطالعات موردی یا فیلم های “ملاقات با شریک” است. ارائه خدمات کلیدی نیز بسیار مفید است. اگر این ابزارها به طور مناسب تهیه شوند ، نه تنها عملکرد توسعه کسب و کار را انجام می دهند ، بلکه برای توسعه برند تجاری نیز مهم هستند.

۱۰. پیاده سازی ، پیگیری و تنظیم.

این آخرین مرحله در فرآیند توسعه برند تجاری ممکن است یکی از مهمترین آنها باشد. بدیهی است که یک استراتژی توسعه برند برنده اگر هرگز اجرا نشود ، چندان مفید نخواهد بود. شاید تعجب کنید که هر چند وقت یکبار این اتفاق می افتد. یک استراتژی مستحکم توسعه یافته و با تمام نیت های خوبی که شرکت می تواند به دست آورد شروع می شود. سپس واقعیت دخالت می کند. مردم مشغول کار با مشتری هستند و وظایف توسعه برند تجاری به تعویق می افتد … سپس فراموش می شوند.

به همین دلیل ردیابی بسیار مهم است. ما اکیداً پیگیری اجرای طرح و همچنین نتایج را توصیه می کنیم. آیا استراتژی طبق بربرنده اجرا شد؟ با اقدامات عینی مانند ترافیک جستجو و بازدیدکنندگان وب چه اتفاقی افتاد؟ چند سرنخ جدید ، بربرنده های کاربردی کارکنان و فرصت های همکاری ایجاد شد؟ تنها با ردیابی کل فرایند می توانید مطمئن شوید که نتیجه گیری درستی می کنید و تنظیمات مناسب را انجام می دهید.

در اینجا یک فرآیند توسعه برند تجاری ۱۰ مرحله ای برای رشد و سودآوری شرکت شما بررسی شد.

به امید موفقیت کسب و کار شما

شما با عضویت در این خبرنامه از رویداد ها و مقالات مرتبط با کارآفرینی مطلع خواهید شد