چه چیزی باعث می شود تبلیغات موثر باشد؟ | برندسازی و مدیریت برند
تبیغات موثر
تبیغات موثر
در پی این سوال، مدت زیادی، گشتم. پاسخ های متفاوت و جذابی پیدا کردم. دنیای تبلیغات مملو از پیشنهای جذاب و روش های خلاقانه است ...

فهرست

چه چیزی باعث می شود تبلیغات موثر باشد؟

در پی این سوال، مدت زیادی، گشتم. پاسخ های متفاوت و جذابی برای ساختن یک تبلیغ موثر پیدا کردم. دنیای تبلیغات مملو از پیشنهای جذاب و روش های خلاقانه است. قطعا تبلیغات یکی از مسیر های برندسازی ست. هیچ برندی بدون تبلیغات، برند نمی شود.

اما پاسخ قطعی من این است: هیچ فرمول جادویی وجود ندارد و نخواهد داشت.

دلیل این موضوع این است که هیچ نسخه یکسانی برای هیچ کسب و کاری وجود ندارد. کسب و کار ها مکشلاتی دارند که دوای آن، تنها دست خودشان است.تبلیغات تنها تکنیک است.

 اما به تجربه ، نکات زیر  میتواند کمک کننده باشد.

استفاده از کلمات کلیدی

تبلیغ باید بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند.  یکی از راه‌های بهبود ارتباط این است که از محبوب‌ترین کلمات کلیدی  مورد جستجوی مشتریان خود در عنوان و متن آگهی خود استفاده کنید.

آزمون و خطا

سعی کنید مجموعه ای از ۱۰۰ آگهی متناسب با فرآیند کمپین تان آماده کنید. هر کدام را در اندازه محدود آزمایش کنید. آگهی که بیشترین بازده را داشت، میتواند برای انتشار گسترده انتخاب شود. آنگاه نرخ بهره وری و بازگشت سرمایه شما افزایش خواهد داشت و از هدر رفت سرمایه جلوگیری خواهید کرد.

توضیح بدید که چه چیزی محصول شما را متمایز می کند.

جواب این سوالات باید در تبلیغات شما نهفته باشد.
 چرا مشتریان محصول شما را می خرند؟ آیا مشکلی را حل می کند؟ آیا به صرفه جویی در زمان یا هزینه کمک می کند؟ آیا محصول یا خدمات شما ویژگی ها یا کیفیت های منحصر به فردی دارد؟ به عنوان مثال، اگر محصول شما در رنگ‌های بسیار بیشتری نسبت به آنچه که رقبا می‌تواند ارائه دهد موجود است، میتوانید به توانایی انتخاب رنگ توسط مشتری در تبلیغ خود اشاره کنید.

تبیلغات باید سریع، جذاب و خلاقانه باشد
به این پوستر تبلیغاتی توجه کنید. کدام یک از موارد این مطلب را شامل می شود

زبان مشتری را بفهمید

در مورد گروه سنی و جنسیت مخاطبان معمولی خود تحقیق کنید و سپس از این بینش برای نوشتن تبلیغات خود استفاده کنید. از کلمات و لحن نوشتاری استفاده کنید که احتمالاً مشتری معمولی شما را جذب می کند.

مشتریان خود را مستقیماً مورد خطاب قرار دهید. از کلمات “شما” یا “تو” در تبلیغات خود استفاده کنید تا مستقیماً با آنها صحبت کنید.

در تبلیغات خود از کلماتی استفاده کنید که به جذب مشتریان بالقوه واقعی کمک می کند. به عنوان مثال، اگر فقط محصولات سطح بالا ارائه می کنید، از کلماتی مانند تخفیف، چانه زنی و ارزان دوری کنید. در تبلیغات خود مشخص کنید که محصولات شما برای چه کسانی مناسب است.

به این داستان توجه کنید:

از مدیرعامل روزرویس پرسیدند: چرا در تلویزیون تبلیغ نمی کند. او گفت: مشتریان  من آنقدر مشغله دارند که فرصت ندارند به تلویزیون نگاه کنند.

خاص باشید

 هرچه پیشنهاد شما واضح تر و دقیق تر باشد، بهتر است. به عنوان مثال، به جای “تخفیف های بزرگ”، درصد دقیقی مانند “۵۰% تخفیف” را مشخص کنید.

دعوت به اقدام

 دعوت به اقدام خاصی مانند تشویق مشتریان به درخواست بروشور یا مشاوره، دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان، اشتراک در خبرنامه یا استفاده از تخفیف برای مدت محدود ارائه کنید.

(بخاطر داشتید باشید که دعوت به اقدام نیازمند این است که ذهن مشتری را از قبل آماده کرده باشید.)

همه چیز نکات بالا نیست.

اما یک تبلیغ خوب حتما باید موارد فوق را شامل شود

پی نوشت:

اگر برای طراحی پوستر بدنبال ایده خلاقانه می گردید، به این لینک توجه کنید.

شما با عضویت در این خبرنامه از رویداد ها و مقالات مرتبط با کارآفرینی مطلع خواهید شد